Vi ønsker kontaktinformasjon til frivillige lag, foreninger og organisasjoner.

Kommunen ønsker et oppdatert register hvor vi kan nå ut til alle frivillige med informasjon og invitasjoner. Det gjøres utrolig mye godt arbeid og innsats av frivillige som kommer hele kommunens befolkning til gode

Kragerø kommune anerkjenner det arbeidet som gjøres og ønsker å være en bidragsyter til økt frivillighet, og at frivillig innsats oppleves givende og verdifullt. I en rapport fra Frivillighet Norge er kjennskap til den frivillige organisasjonen eller aktiviteten den største barrieren for at folk deltar enten som frivillig eller som deltager. I januar ble det gjennomført et dialogmøte med prosjektleder for Ung Framtid og folkehelse- og frivillighetskoordinatoren, og frivilligheten som tilbyr aktiviteter for barn og unge. På dette møtet kom det frem at frivilligheten ønsker seg flere lignende nettverksmøter hvor ulike organisasjoner kan møtes på tvers for erfaringsutveksling og samarbeid. Det ble også ytret ønske om at slike møter også kan inkludere ulike tema og informasjon fra kommunens side.

Dette ønsker kommunen å ta på alvor og imøtekomme. Vi ber derfor alle som kan tenke seg å motta invitasjoner og informasjon fra kommunen retta mot frivillige lag og foreninger, om å oppdatere og/eller registrere seg i kommunens frivillig-register på våre hjemmesider.

Se gjerne om din organisasjon er registrert før du registrerer en ny. Dersom din organisasjon ikke lengre eksisterer ber vi om at den fjernes fra oversikten.

Registrering og oppdatering kan gjøres på https://www.kragero.kommune.no/tjenester/kultur-idrett-og-fritid/frivillighet-lag-og-foreninger-i-kragero/

Ved spørsmål eller behov for hjelp med oppdateringen kan folkehelse- og frivillighetskoordinator Elisabeth Bjerke kontaktes på e-post elisabeth.bjerke@kragero.kommune.no eller på telefon 47761676.