Sikkerhet på sjøen

Ordfører har sammen med politi, havnevesen og Redningsselskapet hatt en liten tur ut i havnebassenget for å se på båttrafikken og snakke med båtfører om hvordan de opplever sikkerheten på sjøen her i Kragerø.

Det har aldri før hvert mer båt på sjøen og de går jo fortere og fortere. Vi som kommune ønsker derfor å bidra til at vi kommer oss gjennom denne sommeren på en trygge måte

Vi er særdeles opptatt av at alle som ferdes på sjøen i Kragerø skal føle seg trygge og ønske å bruke vår flotte skjærgård til kos, ferie, rekreasjon uten å føle utrygghet.

Vi har stort fokus på at man skal holde fartsgrenser, bruk av redningsvest, ha nødvendig kunnskap om båt og føring av båt, lanterner og det å ikke føre båt i alkoholpåvirket tilstand.

Det er også viktig at de yngre skal kunne få lære seg å føre båt og da må forelder og foresatte ha kontroll på fart og hvor lærings arenaen er. Ingen ønsker at noen skal komme ut for ulykker på sjøen.

Vi som kommune setter stor pris på den innsatsen som politi, og Redningsselskapet gjør i Kragerø for at nettopp trygghet for alle er fokus. Takker de for det og oppfordrer dere alle til å bruke sjøvett hvor enn dere ferdes og ikke nøl med å ta kontakt om dere trenger hjelp på sjøen, da stiller redningsselskapet opp for dere.