Kragerø kommune satser videre på velferdsteknologi

Ann-Kristin Johansen (Dynamisk helse), Ellen Myrland (HEPRO), Helene Moen Nesodden (virksomhetsleder Helse og omsorg) og Alv Dag Brandal (Kommunalsjef Helse og omsorg).

Ansatte i helse og omsorgssektoren har i dag tilgang til en rekke digitale kurs via mobiltelefon og kommunen satser på å videreutvikle kompetansen hos de ansatte via teknologiske plattformer.

Nylig deltok ca 60 ansatte på kurs og fikk praktisk opplæring i hvordan den digitale plattformen SkillAid fungerer. Virksomhetsleder Helene Moen Nesodden og kommunalsjef Alv Dag Brandal ønsket velkommen til kurs og understreket viktigheten av kompetanseheving ved hjelp av nye metoder.

Kragerø kommune har samarbeidet med kunnskapsleverandøren SkillAid i flere år, gjennom velferdsteknologiprosjektet med Benedicte Baugstø som prosjektleder. Samarbeidet gir gode avkastninger og Kragerø kommune bidrar også med faglig innhold og deler av vår kompetanse. Denne våren lanseres en stor opplæringspakke innen palliasjon ved sykepleier Lillian Thorsen fra Kragerø.