Hva har vi fått til i året som gikk
Implementert personvernombud rollen i god tid før loven trådte i kraft. Alle saksbehandlingstider ble overholdt.
- Ny oppgave knyttet til vielser er gjennomført av avdelingen
- Det er utført 100 delegerte vedtak knyttet til bevillinger
- Det er utført 949 elektroniske innsynskrav (andre føres det ikke statistikk over)
- Det er ekspedert 651 politiske vedtak (distribusjon og arkivering)
- Det er ført 141 møteprotokoller fra politiske utvalg.
- Omlag 15 000 innkomne dokumenter er journalført.
- Alle saksbehandlingstider overholdt.
- Husbankens virkemidler (bostøtte og Startlån) og boligkontorer flyttet til kommunalområde Samfunn fra 1.9.2018.
Hva har vi ikke fått til i året som gikk
Fra 2018 er det kommunen som skal føre tilsyn med tobakksalget. Rutiner og faktisk utført arbeid i denne forbindelse må i hovedsak utstå til 2019.
Utfordringer i året som kommer
Tilpasse ressurser til gjøremålene for å unngå overtid som det har vært en del av i 2018. Gjennomføre kommune og fylkestingsvalg vil være viktig i 2019. Ny kommunelov gjeldende i hovedsak fra det nye kommunestyret høsten 2019, vil medføre endrede rutiner.
Nøkkeltall for avdelingen
Økonomisk ramme
|
7,9 mill
|
Antall ansatte
|
8,5 årsverk 10 ansatte
|
Sykefraværsprosent
|
1,8 %
|