Vedtak i sak om lokalisering av ungdomstrinn og etablering av barnehage på Kalstad

Kommunestyret fattet i går 7.desember 2023 vedtak i sak 106/23: Lokalisering av ungdomstrinn og etablering av barnehage på Kalstad.

Vedtaket lyder som følger:

1. Ungdomstrinn lokaliseres til Kragerø skole (8-10) og barnetrinnet 1-7 flyttes til Kalstad (Alt. 3)

2. Det etableres en barnehage på Kalstad, med etablering av modulbygg på tomta til Kalstad barnehage (Alt. 2A). Forslaget innarbeides i Økonomi- og handlingsplan 2024-2027.

Vi regner med at dette betyr at alle elever som skal begynne på ungdomstrinnet fra august 2025, starter opp på en felles ungdomsskole som lokaliseres til Kragerø skole. Skolestartere og elever som tilhører Kragerø skole 1.-7.trinn starter skoleåret 2025 på Kalstad skole. Kommunedirektøren vil komme tilbake med mer informasjon om utvikling av og mulig organisering av skoletilbudene i etterkant av Kommunestyremøtet torsdag 14.desember, hvor budsjett 2024 skal behandles. Kommunedirektøren vil også komme tilbake med mer informasjon om mulig oppstartsdato og organisering av barnehagetilbudet i barnehagen som skal etableres på Kalstad, i etterkant av det samme budsjettmøtet.

Marianne Stærk Gurrich
Kommunalsjef