IKT HJELP

Hvordan kan jeg få Hjelp med IKT verktøy i Kragerø kommuneIKT hjelp - Klikk for stort bilde 

IKT HJELP

Glemt passord

Se glemt passord side: www.kragero.kommune.no/passord

Får du ikke logget på Visma Ressursstyring eller andre fag-programmer med egne passord: Kontakt nærmeste leder, superbruker eller systemansvarlig. IKT kan dessverre ikke bistå med disse.

Bestille IKT-utstyr, mobiler o.l.

Alle som har tilgang til e-handel skal nå bestille IKT utstyr direkte fra Atea sin nettbutikk.
Mangler du denne tilgangen kontakter du din kollega/leder på avdelingen som har dette for å bestille utstyret.

Mer info finner du på IKT FAQ

Mitt problem har jeg hørt at (eller sannsynligvis har) andre har opplevd før

Les våre veiledninger ved å søke i Ofte Stilte Spørsmål portalen

Feil med fag-programmet mitt

Jeg har problemer med Visma Ressursstyring, Visma Enterprise, CosDoc, Familia, Public 360, Velferd eller lignende.

Kontakt lokal superbruker, nærmeste leder eller systemansvarlig (Klikk her).

Jeg har fått ny mobil eller nettbrett

Felles mobil for avdelingen e.l. se veiledning her

Personlig mobil:

Jeg trenger PUK kode til Safecom skriver
Kopimaskin - toner eller feil

Alle canon maskinene er også koblet direkte til en emaint.server hos Canon.

Denne registrerer når det er lite toner og sender ny automatisk.

Den registrerer også feil på maskinen og tekniker kommer og fikser.

Skjer ikke dette kan du ringe nummeret som står på kopimaskinen.

Jeg trenger hjelp til skrive timelister, føre fravær, skrive reiseregning eller WINTID

Kontakt Personalavdelingen på lonn@kragero.kommune.no

Feil med mobiltelefonene eller nettbrett

 

Trenger du fortsatt hjelp:

  1. Spør en kollega om de har vært borti problemet ditt og har en løsning?
  2. Registrer en henvendelse på IKT-brukerstøtte portalen
  3. Send en henvendelse til ikt@kragero.kommune.no
  4. SMS til 99205799 (MMS støttes ikke). Be evt om a bli oppringt og legg gjerne til avsenders navn.
Viktig! Send med et bilde av feilmelding e.l. med valg 2 eller 3 ovenfor. Feks med din mobil. Da kan vi løse saker 100% raskere!

Dersom det haster er det viktig at du skriver det først i emne/meldingen.